Jag tippar Emmygalan

TV-planetens bloggare tippar Emmygalan och jag tänkte nu göra detsamma.
Tippar samma kategorier som dem.
Galan går av stapeln ikväll (natt svensk tid).


Bästa Dramaserie:
Där hoppas jag på Dexter men gissar på att det blir Mad Men som vinner.

Bästa Komediserie:
Tycker att Curb Your Enthusiasm borde vinna , för den senaste säsongen var sjukt kul , men tror inte den faller tillräckligt många i smaken.
Så väljer istället Morden Family som vinnare.

Bästa manlige skådespelare , drama:
Tror det står mellan Michael C Hall och Bryan Cranston.
Frågan är om Cranston ska få det för tredje året i rad.
Tror inte det blir så  utan tror de väljer allas vår Dexter , Michael C Hall alltså.

Bästa kvinnliga skådespelare , drama:
Kyra Sedgwick eller Julianna Margulies tror jag tar hem det här.
Har inte sett så mycket av The Good Wife men i det lilla jag sett så är Julianna Margulies bra (även om serien inte riktigt faller mig i smaken) så jag tror hon vinner.

Bästa manlige skådespelare , komedi:
Har tidigare sagt att jag tror att Steve Carell tar hem det här , mycket tack vara att han ska sluta i The Office och jag tror många har velat att han ska få en statyett så kanske det är sista chansen.
Men lutar egentligen nu mer mot att Jim Parsons kommer att ta hem det.
Tar mitt första val ändå och tippar att Steve Carell vinner.

Bästa kvinnliga skådespelare , komedi:
Följer inte direkt någon av serierna som skådisarna är nominerade för så jag får gå på vem jag tycker är roligast.
Så mitt val blir Amy Poehler.

Bästa manlige biroll , drama:
Jag trodde ju inte på Lost som bästa dramaserie och inte på Matthew Fox som bästa dramaskådis.
Men tror ändå att Lost kommer att få ett tungt pris och det blir här.
Så det står alltså mellan Terry O'Quinn och Michael Emerson.
Michael Emerson blir min gissning.

Bästa kvinnliga biroll , drama:
Tycker det skulle vara roligt om Sharon Gless vinner för sin roll i Burn Notice (som ju inte har några andra nomineringar).
Men tror som de flesta andra att Christina Hendricks välförtjänt tar hem det.

Bästa manlige biroll , komedi:
Tre nomineringar för Modern Family och av dem är ju Ty Burrell den som är roligast så han blir mitt val.

Bästa kvinnliga biroll , komedi:
Förmodligen galans säkraste vinnare , Jane Lynch känns given.

Bästa (tävlings)dokusåpa:
Här vinner , som vanligt , The Amazing Race.
Tror den tilltalar fler (olika sorters) tittare än de andra serierna som är mer specialinriktade mot speciella tittargrupper.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0